Elev på Osted Efterskole

Send ansøgning

Inden du søger om at blive elev på Osted Efterskole, skal du have besøgt vores skole. Det gælder for alle 9. kl. drenge til 2025/26 og alle 9./10. kl. elever til 2026/27 og senere. Læs mere om vores rundvisninger og hvordan du booker en aftale her.

Når du har besøgt os, og vi har bekræftet over for dig, at du har en endelig plads, vil vi fremsende opkrævning på et indmeldelsesgebyr på 1500 kr.

Vi vil herefter indkalde dig til en velkomstsamtale. Dette sker på en hverdagsaften i december/januar måned året før du starter.

Ansøgningsskemaet består af flere faner, der skal udfyldes. På sidste fane kan du sende ansøgningen ind.  Vi glæder os til at høre fra dig.

Status over ledige pladser/venteliste januar 2024 - lige før Efterskolernes Aften.

Skoleåret 2024/25

Generelt: Vi har en meget lang venteliste til gourmet og kunst for både piger/drenge og 9./10. kl.

10. klasse type: Den almindelige 10. kl. er mere end fyldt op og Cambridge klassen har lige nået sit max, så når vi får mulighed for at tilbyde elever på ventelisten en plads, bliver det elever, der ønsker at gå i projekt10- klassen.

10. kl.: På linjerne global, musik, film og sport er der lang venteliste for piger, men en lidt kortere venteliste for drenge.

9. kl.: På linjerne global, musik, film og sport er der en kortere venteliste til både piger og drenge.

Skoleåret 2025/26

10. klasse type: Den almindelige 10. kl. er mere end fyldt op og Cambridge klassen har lige nået sit max, så når vi får mulighed for at tilbyde elever på ventelisten en plads, bliver det elever, der ønsker at gå i projekt10- klassen.

9. kl.: På linjerne global, musik, film og sport er der få ledige drengepladser.

Skoleåret 2026/27

10. klasse type: Den almindelige 10. kl. er for både drenge og piger mere end fyldt op, så når vi får mulighed for at tilbyde elever en plads, bliver det elever, der ønsker at gå i Cambridge klassen eller projekt10- klassen.

10. kl.: På linjerne global, musik, film og sport er der venteliste for piger, men ledige pladser for drenge. Det er dog vigtigt, at drengene vælger enten Cambridge eller projekt10-klassen for at få en plads.

9. kl.: På linjerne global, musik, film og sport er der ledige pladser til både drenge og piger.

Skoleåret 2027/28 og fremefter

Vi har plads på alle linjer.

Skoleåret 2024/25

Skoleåret 2025/26

Skoleåret 2026/27

Skoleåret 2027/28