Din nye familie

Familiegruppen

Alle elever er delt i grupper på 8-10 elever og en lærer, som sammen udgør en ”familie”. Sådan kalder vi det, for vi vil gerne arbejde for, at fællesskab, nærvær og ansvar for hinanden præger dagligdagen – akkurat som i en familie.

Man spiser sammen i familien hver dag, og på den måde sér man hinanden. Man gør også rent sammen hver dag over middag.

En familielærer er jo ikke en forælder, men han/hun er alligevel mere end  bare en lærer. Det bliver den voksne, man automatisk kommer tæt på. Den voksne som kender én, og som man kan tale med, hvis der er problemer med venner, forældre, skolen eller noget helt andet. Familielærerne har lyst til at være mennesker sammen med eleverne, og fx inviterer de eleverne med hjem, eller lader eleverne komme ind i den personlige sfære på anden vis.