Køkkenet i Osted

Gastronomi - kvalitet i hverdagen

På en efterskole spiser man alle måtider. Derfor er det vigtigt, at maden er helt i top. Vi sætter en ære i, at vores køkken skal være et af de bedste efterskolekøkkener i landet.

Vi har vores egne kokke ansat på skolen. De sørger for, at maden er lækker, varieret, spændende og sund.

Smagen er en sans, der skal motioneres og stimuleres

Sammen med køkkenstaben elsker vores køkkenchef, Claus, at gøre elever og lærere glade ..... og at udfordre os med nye retter og smage. Hen over ugen varieres menuen, så man både møder mange forskellige slags mad.  Det kan være "Go Japaneese" med hjemmelavet sushi til hele skolen - en veggiedag med indisk daal og fladbrød  - eller hvad med en helt traditionel ret på "mormordagen" - fx hakkebøf med kartofler, bløde løg og sovs".

Altid med lækre salater og et vegetarisk alternativ.

Økologi og kvalitet

For os er madens kvalitet vigtig. Det samme er hensynet til miljø og klima. Osted Efterskoles køkken har det økologiske bronzemærke.

Skolen modtager EU støtte til frugten eleverne får tilbudt hver dag.